článek

Refraktory Games

Refraktory Games

Mladý vývojářský tým Refraktory Games nám v minulosti už nejednou prokázal své nezpochybnitelné kvality. Jejich nejúspěšnější počin, Kulička 3D, si na Freegame dokonce odnesla téměř stoprocentní hodnocení. V současné době pracuje tým hned na dvou titulech; adventuře Henry, a leteckém simulátoru 310. Czechoslovak Squadron. Jak vypadají?

S Kuratorem, leaderem Refraktory Games jsme tyto dva nadějně vyhlížející projekty dopodrobna probrali. Řeč padla ale i na historii týmu, a plány do budoucna…



Ahoj. Nejdříve se našim čtenářům trochu blíže představte…



Refraktory Games: Přejeme pěkný den. Náš tým se jmenuje Refraktory Games, což v překladu znamená Úsporné hry. Pokud vám náš tým nic neříká, tak bych připomenul naši hru Kulička 3D, s kterou jsme se umístili v soutěži Únos na druhém místě.



Kde a proč se zrodila myšlenka založit Refraktory Games?



Refraktory Games: Nápad založit vývojářský tým se zrodil na začátku druhého ročníku střední školy. Tehdy jsem se domluvil s jedním spolužákem, že nám bude dělat grafiku a já se svým bratrem jsme se pustili do programování, i když jsme tehdy o něm moc nevěděli.




Jak dlouho už existujete?



Refraktory Games: Tým byl založen v roce 2004, takže již asi jeden a půl roku.




Kolik má tým členů? A jaké rozdělení v týmu?




Refraktory Games: Tým má prozatím 9 členů, z toho dva programátory (Vergilius, Hudson), 4 grafiky (Já=Kurator, Prasmon, 3D Future, Jasan), webmastera (Lordunreal), hudebníka a externistu. Samozřejmě doufáme, že u tohoto počtu nezůstaneme a najdou se kvalitní lidé, kteří by náš tým posílili.




Máte za sebou prozatím pouze dva tituly; Kuličku 3D a Doom 3: Arkanoid. Co nám o nich můžete povědět?




Refraktory Games: Naším prvním dokončeným projektem byl Doom 3: Arcanoid , který je klasickou variací na arkanoid v prostředí známe hry Doom 3. Celá hra byla tvořena v programu Flash 5, tudíž se jedná o čistokrevnou 2D záležitost. Kulička 3D se už řadí do jiného soudku. Tento projekt působí na první pohled velice jednoduše. Už ale na druhý pohled zjistíte, že
tato logická hříčka není vůbec jednoduchá a může zamotat hlavu nejednomu hráči. Vašim úkolem je zachránit svou milovanou, kterou vám unesli a ukryli ve velikém
bludišti. Úkolem je projít všechny útroby bludiště a zachránit jí. Hra byla vyvíjena pro soutěž Únos, kde vyhrála krásné 2. místo.













V současnosti připravujete dva tituly; nadějně vypadající letecký simulátor 310.Czechoslovak Squadron, a poměrně dlouho vyvíjenou adventuru Henry: Tunel pod světlem. Není vývoj dvou her najednou poněkud náročný?




Refraktory Games: Samozřejmě, že vývoj dvou projektů není jednoduchý, ale s dobrým rozvržením lidí se vše dá zvládnout. Například na adventuře Henry: TpS pracují 4 lidé a na 310 peruti pět, tudíž vývoj obou projektů probíhá poměrně dobře.




Pozastavme se nyní u vašeho leteckého simulátoru 310.Czechoslovak Squadron. Můžete nám o tomto projektu prozradit více? O co zde vlastně půjde?




Refraktory Games: Tento letecký simulátor se bude odehrávat ve Velké Británii, kde za 2. světové války pomáhali také naši zkušení piloti z 310.Československé stíhací perutě. Budete moci ovládat řadu letadel, které se v té době často používaly (Spitfire, Hawker Hurricane, Avro Tutor atd.). Samozřejmě se můžete těšit na pěknou grafiku, propracovanou fyziku letadel a rozsáhlou mapu Velké Británie se spoustou detailů. Vše poběží na našem vlastním 3d enginu postaveném na OpenGL. Pro hru je také vytvářen originální soundtrack, který by měl dotvářet celou atmosféru. Těšit se můžete i na doprovodné filmečky, kterých by mělo být vcelku dost.




Máte nějaké tajné trumfy, kterými byste srazili konkurenci do kolen?




Refraktory Games: Konkurenci máme rádi. A to z toho důvodů, že nám ukazují, kolik toho máme na svých projektech ještě zlepšovat.




Co říkáte například na konkurenční Plane Arcade?




Refraktory Games: Toto dílko od týmu 3D division nám přijde jako velmi zajímavé, ale to nás nepodnítilo k tomu, abychom vytvořili letecký simulátor :) Na hře samotné se mi líbí především zvuková kulisa, která se autorům opravdu povedla.




Co nám můžete povědět o vašem druhém projektu, adventuře Henry?




Refraktory Games: Henry byl našim úplně prvním projektem. Jeho vývoj už trvá asi jeden a čtvrt roku. Tak dlouhá doba je zapříčiněna spoustou změn v konceptu a kompletní přeprogramování a změna grafiky s příběhem. Donedávna jsme hru chtěli poslat do soutěže Becherovka Games, kterou už s jistotou nestihneme. Henry už má téměř dokončený 2D engine a příběh. Právě se pracuje na animaci postav, dokončování tvorby lokací a na řadu přichází výroba NPC postav a kompletování celé hry.




V jakém stádiu se obě hry nacházejí právě v tuto chvíli?




Refraktory Games: Henry je hotový asi tak ze 60 %. 310 CZ Peruť je vyvíjená teprve asi 3 měsíce, takže asi ze 20%.













Jaké programy při vývoji svých her používáte?




Refraktory Games: Pro tvorbu enginu využíváme C++ a Delphi. Při tvorbě 3D grafiky je použito hned několik programů zároveň. Na tvorbu Henryho se používá program blender, 3ds Max a při tvorbě 310 se využívá Rhinoceros, 3ds Max, Maya. K tvorbě 2d grafiky nejčastěji používáme Photoshop, Ilustrátor, Flash apod.




Máte už v hlavě nějaké konkrétnější plány na další projekty?




Refraktory Games: V našem šupleti je připraveno hned několik konceptů. Samozřejmě nemáme rádi, když se nám nepodaří dokončit nějaký titul, tudíž se nejpravděpodobněji pustíme do pozastaveného Agenta Octopuse. Popřípadě může padnout na pokračování Kuličky, ale to bych radši ještě moc nepředbíhal.




Kolik hodin denně vlastně strávíte u tvorby her?




Refraktory Games: No, nevím, jak na tom jsou ostatní, ale já osobně se jim věnuji většinou asi 6 hodin přes víkend, protože moc času nemám. Ostatní jsou na tom možná o něco lépe, ale to nedokážu posoudit, protože každý pochází z jiného města.




Co říkáte na freeware scénu obecně? Sledujete dění, nové hry atp.?




Refraktory Games: Freeware scénu sleduji pravidelně, protože jsem redaktorem na serveru světfantazie.cz. V poslední době mě zaujal projekt Time Chamber, který je zdařilý, dále Prison Escape. Mezi moje nejzajímavější projekty bych v poslední době považoval adventuru Alternativa, De Morte a samozřejmě vojenskou multiplayerovou akci First Encounter, na kterou se osobně moc těším.




Máte například nějaké vzory?




Refraktory Games: Mezi naše velké vzory patřil tým Peregrius, který nás trochu podnítil k tvorbě her, ale jak už určitě víte, tento tým před nějakou dobou zanikl. Mezi další patří např. Illusion Softworks.




Je něco, co byste chtěli na závěr našim čtenářům vzkázat?




Refraktory Games: Doufáme, že už zanedlouho vydáme nějaký projekt, který si budete moci s chutí zahrát. Nesmíte ale na nás moc spěchat, protože jsme taky jenom lidi a máme svoje starosti. :)




Díky za rozhovor. :-)




Refraktory Games: To byla maličkost…



Link na Refraktory Games: www.refraktory.net




Nosi

autor
/ Nosi

Publikováno: 25.09.2005


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 3 + 5 =

moner | 05.10.06 v 00:22

Ahoj, tady je jeden ze zakladatelů Refraktory games. Musím říci, že se hodně snaží a doufám, že v budoucnu dosáhnou vysokých výsledků jako u kuličky. ;) Hodně zdaru, moner

risk | 18.10.05 v 20:01

vypada to dobre!!!

Zachary | 03.10.05 v 18:18

Hej, lidi, ty screenshoty vypadají suprózně! Držím palce a přeju hodně trpělivosti.


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce