článek

Element Software

Element Software

Znáte lidi, díky kterým vznikly české hry jako Zombie Ripper nebo The Man in Target? Možná vám něco říká název Element Software. Co se skrývá pod jeho pokličkou se vám pokusíme nastínit v rozhovoru, ve kterém jsme trochu vyzpovídali šéfa týmu, jenž nám následně něco prozradil o připravovaných hrách. Mimo to se autor zmínil, že by rád posílil své řady o nějakého šikovného vývojáře. Pokud vás to zaujalo, přečtěte si více v rozhovoru.

Díky Element Software jste měli možnost projít se tajemnými prostory za doprovodu agresivních zombie, jenž jste museli likvidovat, a to ve hře Zombie Ripper. Dále nám tito vývojáři nabídli možnost postavit se teroristům ve hře The Man in Target a pokud by ani to nestačilo, na jejich stránkách lze najít i pár dalších freeware titulů, které rozhodně dokáží pobavit. Zkrátka Element Software je produktivní tým, jak se sluší a patří. Když spatříte jejich hry, tak vám sice úžasem nevypadnou oči z důlků, ale je jich dostatek a o jejich zábavnosti nelze pochybovat. Proto jsme se rozhodli si se šéfem týmu promluvit, získat od něj pár informací o Element Software a hlavně o připravovaných hrách.



Začněme jako u většiny rozhovorů a to představením vašeho týmu...



Takže Element software jsem založil já, protože mi přišlo lepší vydávat hry pod názvem týmu, než třeba pod mým jménem. Taky jsem počítal s tím, že se někdo přidá, což se stalo. Jinak důvod je snad jasný - vždycky mě ze všeho nejvíce bavilo programování a tvorba her. Ambice celkem nemám. Snažím se, aby naše hry byly čím dál tím lepší a jsem rád, když jim občas vyjde recenze nebo rozhovor.



Kolik má tedy Element Software členů a jaké jsou jejich funkce?



Momentálně je v týmu ten, kdo pracuje na posledním projektu, což jsem já a druhý člen, který dělá zvukaře. Jinak mi občas někdo pomůže. Například s příběhem, když potřebuji najít nějakou texturu nebo s vytvořením nějakého objektu. My si tak nějak vzájemně vypomáháme. Do budoucna plánuji spolupráci s některým jiným týmem.



Vyhovuje ti tento počet nebo bys rád někoho přibral?



Určitě bych rád někoho přibral, i když jak už jsem psal pro příští projekt se spojíme s jiným týmem.



Znám několik vašich her, takže vím, že pracujete v GameMakeru? Používáte i jiné programy nebo si s ním vystačíte?



Je to tak. Občas použijeme nějaký program. Hlavně na grafiku. Ale to není moc často. Většinou jenom v GameMakeru. Ale do budoucna pro rozsáhlejší projekty (první z nich by měla být fps střílečka) začneme daleko víc používat programy na tvorbu 3D modelů a možná vyměníme i GameMaker za jiný program.





Přejděme k vašim hrám. Na jaký druh se převážně zaměřujete?



Převážně jsou to hry akční. Náš momentální projekt je sice RPG s názvem World of Magic, ale příští hra by měla být fps střílečka.




Kterou z vašich her považuješ za nejpovedenější?



Z vydaných her považuji za nejpovedenější tu poslední, protože na ni vyšlo několik recenzí. Jmenuje se Zombie Ripper. Jinak naše nejlepší hra snad bude World of Magic, který by měl být nejpozději na podzim hotov.












O čem ve World of Magic půjde?



Pohled bude z třetí osoby, jak jste to mohli vidět například u hry Gothic. Ve hře se dočkáte postav, které vám budou dávat questy a dočkáte se rozdílných lokací včetně pekla. Veškeré novinky o hře naleznete na našich stránkách.



Jsou k dispozici betaverze nebo nějaké demo k World of Magic?



Na našich stránkách je k dispozici dost staré demo a asi deset screenshotů.




Plánujete nějaké hry do českých vývojářských soutěží typu BecherGame?



Mám v plánu udělat pořádnou hru, která by se mohla dobře umístit na BecherGame. Snad to bude již v příštím kole.



Můžeš prozradit o co půjde?



To ještě sám nevím, ale pravděpodobně to bude střílečka, pro kterou uděláme modifikaci pro BecherGame.











Kde berete inspiraci pro vaše hry?



To je docela složitá otázka. Nejvíc asi z jiných her.

Všechny moje hry jsou vlastní nápady. K námětům na hry mě ale nejvíce inspirují jiné hry. Já jsem vždycky chtěl udělat RPG hru. Pro tu, na které právě pracujeme, jsem se inspiroval asi nejvíc ze hry Gothic.




Máš nějaký vzor mezi tvůrci freeware her?



Vždycky se mi líbily hry od Albisoftu. Jinak se musim přiznat, že moc freewarových týmů neznám tedy kromě těch, kteří dělají v GameMakeru. O těch mám docela přehled.



Jaká hra od Albisoftu tě nejvíc bere?



Nejvíc se mi od nich líbila hra Řež, protože to byla zábavná střílečka se skvělou hudbou. Taky jsem ji celou dohrál.





Máš s element software nějaký vysněný cíl, kterého bys chtěl dosáhnout?



Vysněný cíl..., no chtěl bych jednou vytvářet hry na profesionální úrovni, ale to nevím jestli se mi to někdy povede. Jinak se samozřejmě budu snažit dělat Element Softwaru dobré jméno.




Která hra tě nejvíce inspiruje a kterou nejčastěji hraješ?



Mně se vždy líbily hry z druhé světové války, taky nejčastěji hraji Call of Duty po internetu.



Je nějaká hra kterou naopak odsuzuješ?



Já sám dobře vím, kolik dá dobrá hra práce, takže žádnou neodsuzuji. Snad jedině občas kroutím hlavou nad stupidním příběhem.



Co tě baví jiného mimo hraní a tvorby her?



V podstatě všechno kolem počítačů a občas nějaký ten sport hlavně třeba downhill na kole. Asi nic výjimečného.




Chtěl bys něco vzkázat našim čtenářům?



Doufám, že se jim bude World of Magic líbit a i naše další hry. A ať ještě víc hrají freeware hry.



Dobře, díky za rozhovor a přeji hodně úspěchů do budoucna nejen s Element Software, ale i v osobním životě.



Díky, já tobě taky.




Blister

autor
/ Blister

Publikováno: 13.08.2005


další články této kategorie





diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 2 + 3 =


naše databáze obsahuje: 26 944 her

Nejlepší hráči dne

Sponzoři ligy

inzerce